Nolemjot atjaunināt ražošanas līnijas, uzņēmumiem nereti nākas saskarties ar specifiskiem izaicinājumiem, piemēram, trūkst vietas modernāku iekārtu uzstādīšanai. Šādās situācijās standarta risinājumi nederēs, jo jāņem vērā konkrētie apstākļi un modernizācijas īstenošanai jāmeklē nestandarta risinājumi. Kompānija „PakMarkas”, kas jau uzkrājusi vairāk nekā 30 gadu pieredzi, atklāj, kādi izaicinājumi var sagaidīt un kā tiem sagatavoties.

Vietas trūkums ir problēma ne vienam vien uzņēmumam, kurš nolemj automatizēt jau darbojošos ražošanas līniju. Nākas pielāgoties esošajam telpu izvietojumam un ir svarīgi arī plānot vairākus soļus uz priekšu, izvērtējot vājākos ražošanas līnijas posmus, kuri vēlāk var kļūt par „pudeles kakliem” un kuru dēļ modernizācija var nedot vēlamo efektu.

„Visbiežāk Lietuvas uzņēmumi maina nevis visu ražošanas līniju, bet tikai to daļu, kur tiek izmantots fizisks spēks, darbs ir monotons un ir lielāka cilvēciskas kļūdas iespējamība. Viena no visbiežākajām problēmām procesu automatizēšanā uzņēmumos, kuri darbojas jau ilgāku laiku, ir neracionāls plānojums un vietas trūkums. Ja projektējot jaunu rūpnīcu jau uzreiz tiek ieplānots, kādas iekārtas tiks uzstādītas, tad vecākas līnijas modernizēšanā nākas pielāgoties esošo telpu specifikai. Šādā gadījumā galvenais ir izvairīties no situācijas, ka modernizējot vienu līnijas daļu un palielinot tās ražīgumu, kāds no līnijas posmiem tomēr plānoto efektivitāti nesasniegs un saskarsimies ar ražošanas ierobežojumiem. Tieši tādēļ nepieciešami personalizēti, nestandarta risinājumi,” skaidro Vaidas Pukinskas, „PakMarkas” Inženierijas pārdošanas daļas vadītājs.

Uzņēmums saviem klientiem palīdz iziet visu modernizēšanas ceļu, sākot ar konsultācijām, izvērtējumu un padomiem un beidzot ar līnijas projektēšanu, personalizētu risinājumu izstrādi, iekārtu uzstādīšanu, garantijas un pēcgarantijas apkopi un servisu.

Noteikt vājāko posmu un atrast risinājumu

„Ražošanas efektivitātes palielināšana ir kritiski svarīga, jo tam ir noteicošā ietekme uz mūsu konkurētspēju gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū,” uzsver Darius Murauskas, UAB „Vilniaus pakuotė” ģenerāldirektors. Šis uzņēmums kopā ar „PakMarkas” ir īstenojis unikālu robotizācijas projektu. „Uzņēmumā tagad esam pārgājuši uz pilnībā automatizētu pakošanas procesu un šis risinājums ir palielinājis darba efektivitāti gandrīz par 20 %.”

Ražošanas līnijas darba ātrumu uzņēmumā „Vilniaus pakuotė” ierobežoja posmi, kur tiek formētas gofrētās kastes un padotas uz līniju. Tā kā ceha platība ir neliela un jaunu iekārtu daudzums ir ierobežots, „PakMarkas” speciālisti uzprojektēja darba vietu vienam robotam, kuram tad arī tika nodotas šīs funkcijas. Tas ļāva pat divas reizes – no 11 uz 6 sekundēm saīsināt kastes locīšanas un padeves procesu.

Darius Murauskas Vilniaus pakuotė
Darius Murauskas, UAB „Vilniaus pakuotė” ģenerāldirektors.

„Vilniaus pakuotė” pastāvīgi monitorē ražošanas plūsmu, analizē faktorus, kas kavē ražošanas efektivitāti; uzņēmums ir arī veicis dažādu materiālu un izstrādājumu tipu ietekmes uz kopējo ražošanas plūsmu detalizētu pētījumu. „Konstatējām, ka tieši pakošanas un kastu veidošanas procesi visvairāk bremzē kopējo ražošanas plūsmu, vienlaikus secinājām, ka tos ir pietiekoši viegli automatizēt. Lai modernizēšanas projekts būtu sekmīgs, liels bija arī „PakMarkas” speciālistu ieguldījums, sniedzot nepieciešamo ekspertīzi un aktīvi piedāvājot risinājumus,” stāsta D. Murauskas.

Tomēr ne vienmēr uzņēmums pats spēj noteikt, kas tam vislabāk palīdzētu celt ražīgumu vai arī atrisināt efektivitātes problēmu. Daudzus gadus pastāvējušiem uzņēmumiem nereti nav pat telpu plāna, kurā būtu atzīmētas uzstādītās iekārtas. Tādēļ „PakMarkas” speciālisti ne tikai uzstāda aprīkojumu, bet arī var sniegt rekomendācijas par to, kurš risinājums – robotizēta sistēma, automatizēts konveijers vai kas cits – būs vispiemērotākais, ņemot vērā uzņēmuma ražošanas telpu plānojumu, iekārtu izvietojumu, ražojamā produkta specifiku vai jaunās vajadzības. Ja nepieciešams, „PakMarkas” veic arī telpu un iekārtu uzmērīšanu, digitalizē informāciju. Trīs desmitgadēs uzkrātā pieredze ļauj kompānijai sniegt argumentētas konsultācijas un palīdzēt klientiem izlemt, kuru līnijas daļu vērts atjaunināt vispirms un kā to varētu īstenot.

„Meklējot risinājumu vēlamā mērķa sasniegšanai ar optimālākajiem līdzekļiem, skaidrojam uzņēmuma vajadzības, vērtējam esošo situāciju, telpas, iekārtas, produkta specifiku, kā arī rezultātu, kurš tad būtu uzskatāms par sekmīgu. Atbilstošākā risinājuma meklējumos iekļaujam konstruktorus, līniju projektētājus, produkta speciālistus, automātikas inženierus, projektu inženierus un robotikas speciālistus, konstruktori var izstrādāt individuālu projektu un uzprojektēt nestandarta iekārtas. Mēdz arī būt tā, ka izgatavojam prototipus un tos testējam, lai pārliecinātos par izstrādātā risinājuma efektivitāti,” skaidro V. Pukinskas.

Viņš uzsver, ka īpaši svarīgi ir neaizmirst izvērtēt arī plānus par paplašināšanos nākotnē, ražošanas apjomu palielināšanu, jaunu produktu vai iepakojumu ieviešanu. Tas tiek ņemts vērā, izvēloties iekārtu vai automatizācijas risinājumu, tiek izvērtēts iekārtas universālums, iespējas palielināt ražību nākotnē un iespējas to lietot ar citu produktu.

 

KonvejeriaiRobotizācija pieejama daudziem

„Lietuva jau sen ir zaudējusi lēta darbaspēka valsts statusu, tāpēc lai saglabātu un nostiprinātu savu pozīciju tirgū, nepieciešams investēt modernās tehnoloģijās. Automatizēti un robotizēti risinājumi ne tikai palielina darba ražīgumu, bet arī ļauj nodrošināt augstu kvalitātes līmeni, uzlabo darba apstākļus un darbinieku iesaisti,” pārliecināts „Vilniaus pakuotė” vadītājs.

Tiesa, nereti valda viedoklis, ka ne katra uzņēmuma ražošanas procesus iespējams automatizēt vai robotizēt, īpaši tad, ja uzņēmums darbojas jau ne pirmo desmitgadi un tam jau ir, šķiet, līdz sīkākajām detaļām saskaņoti procesi. Joprojām izplatīts arī mīts, ka robotizācija ir ārkārtīgi dārgs un tikai lielajiem uzņēmējiem paceļams pasākums, bet robotu vadīšanai būs jāmeklē īpaši augsti kvalificēti darbinieki. “PakMarkas” eksperts šos apgalvojumus noraida.

“Ne reizi vien nācies viesoties uzņēmumos, kur domā, ka to darba procesus nav iespējams mainīt. Taču atliek vien pastaigāt pa ražošanas telpām un vienmēr var atrast vietas, kur ieviešot pat daļējus automatizācijas risinājumus tiktu sasniegta augstāka darba efektivitāte, kvalitāte, samazināta darbinieku fiziskā slodze. Robotizētas darba vietas ierīkošana var arī nemaksāt 50 tūkstošus eiro, uzstādot sistēmu un visu automatizējot, atliek vien apmācīt operatorus vienkāršu iedarbināšanas un vadības funkciju veikšanai,” saka V. Pukinskas.

Robotizēto sistēmu uzturēšanas, apkopes un servisa pakalpojumus var uzticēt speciālistiem. “PakMarkas” rīko arī mācības personālam, kuram būs jāstrādā ar jaunajām iekārtām. Īstenojot unikālus projektus, uzņēms ir atvērts sadarbībai un ir pārliecināts, ka tieši šāds ceļš ir ilgtspējīgākais.

“Daudz ko izdarām paši, taču kooperējamies arī ar partneriem, kas nodarbojas ar līdzīgu biznesu, ar iekārtu ražotājiem no Lietuvas un ārvalstīm. Atklātā sadarbība mums palīdz paplašināt savas iespējas, dalīties ar esošo “know how”, dod iespēju uzņemties sarežģītākus projektus un sekmīgi tos īstenot paredzētajā laikā. Mēs esam atvērti nevis konkurencei, bet sadarbībai,” uzsver “PakMarkas” Inženierijas pārdošanas daļas vadītājs.

Vācijā, kas ir viens no lielākajiem Lietuvas eksporta tirgiem, tiek paplašinātas obligātās prasības depozīta taras marķējumam, sistēmā iekļaujot jaunu dzērienu kategoriju. Jaunā kārtība stāsies spēkā jau 2024.gada pirmajā dienā – atgādina uzņēmums „PakMarkas”, kuram vienīgajam Baltijas valstīs ir tiesības drukāt etiķetes ar DPG depozīta marķējumu.

Taras depozīta sistēma DPG (vāc. Deutsche Pfandsystem GmbH) Vācijā darbojas no 2005.gada un tai ir vienots iepakojumu marķēšanas standarts. DPG marķējums ļauj automātiski nolasīt un identificēt dzērienu vienreizlietojamo iepakojumu un to savākt, tas arī atvieglo obligātās depozīta maksas iekasēšanu. Ar šo marķējumu līdz šim obligāti bija jāmarķē visa atspirdzinošo un vieglo alkoholisko dzērienu plastmasas, stikla tara un skārdenes, ko tirgo Vācijā.

„Juridiski pareizu marķējumu veido DPG simbols, noteikta krāsa un svītrkods ar numuru. Drukāt etiķetes ar DPG var tikai uzņēmumi, kuriem ir izsniegts attiecīgs sertifikāts un kuri nodrošina atbilstību visām prasībām, kas noteiktas krāsai, aprīkojumam un kvalitātei. Eiropas Savienībā šādu uzņēmumu nav daudz un mēs esam to starpā, turklāt Baltijas valstīs esam vienīgais uzņēmums, kuram ir tiesības drukāt etiķetes ar DPG depozīta marķējumu,” norāda Miroslavs Brazulevič, uzņēmuma „PakMarkas“ Produktu attīstības daļas vadītājs.

Risinājums jau esošajām etiķetēm

Etiketės su DPG ženkluUzņēmumiem, kuri ražo sulas, ūdeni, minerālūdeni, limonādi, kā arī alu un citus vieglos alkoholiskos dzērienus un tos eksportē uz Vāciju, ar DPG marķējumu jāmarķē visa produkcija, kas iepildīta „cietajā” tarā – plastmasas, stikla pudelēs vai skārdenēs. Bet jau no nākamā gada DPG marķējums būs obligāts arī visiem piena produktiem plastmasas pudelēs, kuru tilpums ir no 0,1 līdz 3,0 litriem.

„Jau no 2024.gada 1.janvāra attiecīgajiem produktiem jaunais DPG marķējums būs obligāts – produkciju bez šī marķējuma tirgot būs aizliegts. Tajā pat laikā noteikts, ka atbilstoši jaunajām prasībām marķētā produkcija nevarēs atrasties tirdzniecības vietās pirms regulējuma stāšanās spēkā. Līdz tam to varēs uzglabāt importētāja vai tirgotāja noliktavās,” skaidro M. Brazulevič.

Tas, ka jauno DPG prasību ieviešanai nav noteikts pārejas periods, nozīmē ne tikai papildu slodzi tirgotājiem Vācijā, kuriem pēc darba dienas beigām 31.decembrī nāksies gādāt, lai veikalu plauktos esošās plastmasas pudeles ar pienu, kefīru un jogurtu tiktu nomainītas pret jaunajām, tirgošanai nākamajā dienā – 1.janvārī derīgajām pudelēm ar jauno DPG marķējumu. Arī ražotājiem nāksies domāt par to, ko darīt gan ar jau esošajām etiķetēm, kuras vairs nebūs atbilstošas jaunajām prasībām, gan arī ar produkciju, kas aplīmēta ar līdzšinējām marķējuma prasībām atbilstošām etiķetēm.

„Lai nebūtu jāizmet jau izgatavotās etiķetes bez DPG vai jādrukā jaunas, mēs iesakām izgatavot jaunas papildu etiķetes, tā dēvētās pārklājošās etiķetes (DPG cover labels). Tās var līmēt uz produktiem jau esošajām vecā parauga etiķetēm, tādējādi atkal nodrošinot preču atbilstību visām jaunajām tirdzniecības prasībām,” šādu risinājumu piedāvā „PakMarkas” pārstāvis.

 

DPG sertifikāts un jaunas drukas iespējas

Ražotāji un izplatītāji, kuriem šīs izmaiņas ir aktuālas, sistēmā paši varēja reģistrēties jau no pavasara un arī reģistrēt savus produktus, kurus nepieciešams marķēt. Viņiem piešķirti speciāli kodi, kuri tiek nodoti arī sertificētajiem drukas uzņēmumiem, un pēc šo kodu pārbaudes DPG sistēmā tie jaunās DPG etiķetes var sākt drukāt.

Lai DPG sistēmas darbība būtu raita un taras savākšanas automāti varētu precīzi nolasīt marķējumu, identificēt taru un tā nebūtu jāatgriež patērētājiem, DPG marķējuma etiķešu drukāšanai izvirzītas īpašas prasības. Uzņēmumam, kas vēlas iegūt šādu licenci, ir jāiztur sertifikācijas process un katru gadu uzņēmumā tiek veiktas arī pārbaudes. Etiķešu drukāšanai ir jāizmanto speciāla DPG krāsa, kas paredzēta tikai Vācijas tirgum, jānodrošina drukas procesa drošība un kontrole. Tāpat arī jāgarantē DPG marķējuma drukas kvalitāte, bet drukas atbilstība prasībām ir jāpārbauda ar pilnvarotā ražotāja testēšanas iekārtu. Šāds audits jau trīs reizes veikts arī uzņēmumā „PakMarkas”.

„PakMarkas“ DPG klientu sarakstā ir ne tikai Lietuvas, bet arī citu valstu uzņēmumi, kuri savu produkciju eksportē uz Vāciju, tāpat arī Vācijas kompānijas, kas savu produkciju ražo pārdošanai savā vietējā tirgū. Atkarībā no pieprasījuma „PakЬarkas“ DPG marķējumu drukā uz pašlīmējošajām, apvelkošajām („shrink sleeves“) un aptinamajām („wrap-around“) etiķetēm. Šajā vasarā uzstādot modernu drukas iekārtu, uzņēmums ir gandrīz dubultojis apvelkošo etiķešu drukāšanas apjomus.

„Saviem klientiem varam piedāvāt apvelkošās etiķetes („shrink sleeves“), uz kurām var būt līdz pat 10 krāsām un kuras nodrukātas uz, iespējams, plānākās tirgū pieejamās vien 30 mikronu PET plēves. Jaunā iekārta, tāpat kā pārējās mūsu uzņēmumā izmantotās drukas iekārtas, ir sakomplektēta kopā ar automātisko drukas kontroles sistēmu, kas palīdz izvairīties no drukāšanas kļūdām un samazināt atkritumu daudzumu,” etiķešu drukas iekārtas priekšrocības uzskaita M.Brazulevič.

Uzņēmums „PakMarkas”, kas apgādā uzņēmumus ar svarīgākajām rūpniecisko iekārtu sastāvdaļām, savu noliktavu papildinājis ar jaunu produktu – planetārajiem reduktoriem, un ieguvis tiesības tos montēt. Tā ir laba ziņa Baltijas reģiona rūpniecības uzņēmumiem, kuriem ir svarīgi nepieciešamo detaļu saņemt pēc iespējas ātrāk.

Ar Itālijas kompāniju „Motovario“, kas ir globāla rūpniecisko transmisiju komponentu ražotāja, „Pakmarkas” sadarbojas jau vairāk nekā divdesmit gadus un ir tās pārstāve Baltijas valstīs. Ražotājam papildinot savu sortimentu ar jauna tipa – planetārajiem reduktoriem, lietuviešu uzņēmumam uzticēta arī to montāža. „PakMarkas“ ir saņēmis tiesības darboties kā „Premium MAC“ montāžas centrs – pasaulē ir tikai astoņi šādi centri, bet Baltijas valstīs tas būs vienīgais planetāro reduktoru montāžas centrs.

„Planetārie reduktori ir jauns produkts mūsu piedāvājumā, kas uzņēmumiem dos daudz elastīgākas izvēles un iespējas. Lai labāk iepazītos ar to uzbūvi un darbību, mūsu darbinieki bija devušies pie ražotāja Itālijā, kur ne tikai apguva jauno reduktoru montāžu, bet arī iedziļinājās to apkopes un remonta īpatnībās. Kā montāžas centrs un ražotāja pārstāvis Baltijas valstīs sniegsim visus šos pakalpojumus, tāpēc būs vēl vieglāk nodrošināt klientiem iekārtu raitu darbību,” stāsta „PakMarkas“ Reduktoru un automatizācijas daļas vadītājs Eimants Daunors [Eimantas Daunoras].

Mazs, bet jaudīgs

Visur, kur tiek izmantotas iekārtas ar dzinējiem, visbiežāk nepieciešami arī reduktori. Reduktorus vai piedziņas mehānismus izmanto visdažādāko nozaru uzņēmumos, sākot no pārtikas ražotājiem līdz vēja turbīnu būvētājiem. Tie palēnina apgriezienus līdz vajadzīgajam ātrumam un proporcionāli palielina griezes momentu, jo motori parasti griežas ar tādu pašu ātrumu, turklāt bieži vien pārāk ātri. Piemēram, ja elektromotors griežas ar ātrumu 1500 apgriezieni minūtē, bet konveijeram nepieciešami 30 apgriezieni minūtē, tiek izmantots reduktors ar pārnesumu skaitli 50.

Iekārtās izmantojamie reduktori atšķiras pēc to mērķa un konstrukcijas. „PakMarkas” līdz šim jau montē un tirgo gliemežu tipa, konisko zobratu, paralēlo asu zobratu, spirālveida, kā arī cilindriskos „Motovario” reduktorus, tagad piedāvās arī planetāros reduktorus. To vislielākā priekšrocība – nelielais izmērs, vienlaikus ārkārtīgi augsts pārnesumu skaitlis.

„Planetārie reduktori pēc konstrukcijas ir mazi, taču var pārnest lielāku griezes momentu un tiem ir lielāks pārnesumu skaitlis nekā citiem. Šo īpašību dēļ to ražošana ir sarežģītāka, tādēļ arī to cena ir lielāka nekā cilindriskajiem vai gliemežu tipa reduktoriem. Taču planetārie reduktori ir neaizstājami tur, kur ir ierobežotas iespējas reduktora novietošanai, vai arī ja nepieciešami ļoti zemi apgriezieni,” skaidro E.Daunors.

„Motovario“ ir pazīstams rūpniecisko reduktoru ražotājs, uzņēmums dibināts 1965.gadā un šo gadu laikā attīstījies par globālu uzņēmumu.

„Jaunā produkta – planetāro reduktoru ražošanā – esam ieguldījuši visu ilggadīgo mūsu uzņēmuma know-how un tehnoloģijas. To kvalitātes un drošības īpašības ir pilnveidotas tiktāl, ka tirgū diezin vai ir iespējams atrast alternatīvu. Jaunās sērijas reduktori izceļas ar tādu izturību un jaudu, ka tie ir uzticama izvēle visu veidu iekārtām, neatkarīgi no tā, kādam darbam tās paredzētas,” saka „Motovario“ pārstāvis Džordžo Galjāni Kaputo [Giorgio Gagliani Caputo].

Ātrums un izvēle

Piedāvājumā ir pat 13 jaunās paaudzes reduktoru izmēri, piemēroti visdažādāko rūpniecības sektoru vajadzībām un iekārtām – gan mazām, gan lielām slodzēm, tostarp celtņiem, drupinātājiem, konveijeriem, maisītājiem un citām iekārtām. „PakMarkas“ klientiem var samontēt planetāros reduktorus, kas pielāgoti griezes momentam līdz 15 000 Nm, bet nākotnē plānots montējamo reduktoru klāstu paplašināt līdz 37 000 Nm.

„PakMarkas“ piegādā ne tikai planetāros, bet arī rūpniecībā izmantojamos visu citu tipu reduktorus – sākot ar mikroreduktoriem un beidzot ar lielajiem industriālajiem reduktoriem. Vislielākais uzņēmuma pārdotais reduktors svēra aptuveni 15 tonnas un tā griezes moments bija ap 160 000 Nm, savukārt mazākajam šis rādītājs bija pat mazāks par 1 Nm.

Uzņēmuma noliktavā pieejami ne tikai reduktori, bet arī visas galvenās rūpniecisko iekārtu sastāvdaļas: elektromotori, konveijeru detaļas, automatizācijas daļas, dažādu tipu sensori. Šo aprīkojumu uzņēmums var jums ne tikai ātri piegādāt, bet arī izvēlēties piemērotāko, uzstādīt un remontēt, kā arī nodrošināt garantijas un pēcgarantijas servisu. Ja klientam nepieciešams arī motors, reduktoru var samontēt kopā ar to: motori līdz 100 kW ir pieejami uzņēmuma noliktavā, bet jaudīgākus var operatīvi pasūtīt no ražotāja.

„Mūsu galvenie klienti ir lielie, mazie un vidējie uzņēmumi visdažādākajās nozarēs, kas izmanto daudz iekārtu. Ja iekārta sabojājas, ir ļoti svarīgi to pēc iespējas ātrāk salabot vai nomainīt, pretējā gadījumā stāv viss ražošanas process. Tāpēc iekārtu piegādes ātrums ir ļoti svarīgs. Tā kā mums ir liela detaļu noliktava, bet reduktorus montējam uz vietas, varam samontēt pārnesumkārbu ļoti ātri – 1 stundas līdz vienas dienas laikā, atkarībā no reduktora tipa,“ – uzsver E.Daunors.

Vairāk par planetārajiem reduktoriem varat uzzināt sadaļā Planetārie reduktori.

Pircēji arvien biežāk meklē ne tikai kvalitatīvu produktu, bet arī precīzu informāciju par produkta glabāšanu un lietošanu. Tam varam piedāvāt lielisku risinājumu – termohromās pašlīmējošās etiķetes, kuras parāda, vai ir sasniegta produkta lietošanai ieteicamā temperatūra.  

Kā tiek izgatavota krāsu mainošā etiķete?Termochrominės etiketės

Lai panāktu šādu efektu, drukāšanai izmantojam termohromo laku. Termohromā laka satur krāsu pigmentus, kuri ir jutīgi pret temperatūru. Šī laka var mainīt krāsu, ja mainās temperatūra produkta virsmai, uz kuras tā tiek uzklāta. Laka vai nu iegūst krāsu vai arī nomaina vienu krāsu pret citu, ja paaugstinās vai pazeminās temperatūra. Piedāvājumā plaša krāsu palete.

Kur var izmantot krāsu mainošo termohromo etiķeti?

Krāsas pagaidu maiņu var izmantot kā drošas temperatūras indikatoru pārtikas produktiem un dzērieniem. To var izmantot arī lietotāju informēšanai par to, ka produkta temperatūra ir piemērota lietošanai. Tas var būt arī efektīvs mārketinga līdzeklis, veidojot interaktīvu pircēja pieredzi.

Viena no vispiemērotākajām jomām šādas tehnoloģijas izmantošanai ir dažādu dzērienu ražošana. Piemēram, termohromo laku var izmantot alus pudeļu etiķešu drukāšanai – pudelei atdziestot līdz noteiktai temperatūrai, mainīsies etiķetes vai kāda tās elementa krāsa.

Uzņēmums “Kalnapilis” jau ir radījis termohromas etiķetes dizainu, lai patērētājs varētu redzēt, kad produkts ir sasniedzis noteiktu temperatūru, proti, atdzisis. Vispārējā etiķetes dizaina kompozīcijā ir iekomponēta sniegpārsliņa, kas nodrukāta ar caurspīdīgu termohromo laku. Produktam atdziestot, sniegpārsliņa iegūst zilu krāsu.

Termochrominės etiketėsTermohromā laka jūsu produktam var piešķirt ekskluzivitāti, atliek tikai iekļaut etiķetes dizainā kādu elementu, kas maina krāsu.

Vai vēlaties uzzināt vairāk par to, kā savām etiķetēm izmantot termohromo materiālu īpašības?

Sazinieties ar mums, zvanot uz tālruni +371 6 7185927 vai rakstot e-pastu uz  info@pakmarkas.lv.

Esat laipni gaidīti saņemt informāciju arī par citām nomazgājamajām etiķetēm un citām pašlīmējošajām etiķetēm.

Uzņēmums “PakMarkas” tirgū ir ieviesis virtuālo rīku mark24.lt, par kuru vislielākā interese varētu būt mazo uzņēmumu pārstāvjiem, zemniekiem un citiem, kas tirgo savu produkciju. Ar to var izveidot individuālu produkcijas etiķeti un saņemt to dažu dienu laikā. Viens no vadošajiem etiķešu drukas uzņēmumiem spēra šo soli, reaģējot uz jaunām tirgus tendencēm un tehnoloģiskajām iespējām.

Piedāvājot marķēšanas un iepakošanas risinājumus ražotājiem gandrīz trīs gadu desmitus, uzņēmums “PakMarkas” ir viens no pirmajiem, kas jūt pārmaiņu vējus industriālajā nozarē. Kā norāda uzņēmuma ģenerāldirektors Lins Čereška, pēdējie ārkārtējiem notikumiem bagātie gadi atstājuši pēdas ražotāju uzvedībā.

“Kad pandēmijas, vēlāk kara dēļ sākās traucējumi piegādes ķēdē, gan mēs, gan lielākā daļa mūsu klientu saskārās ar izejvielu piegādes problēmām. Tas lika rīkoties apdomīgi – noliktavās būtiski tika palielināti krājumi, lai nepieviltu klientus. Tagad, kad situācija normalizējas, iezīmējas pretēja tendence: pasūtījumi samazinās, uzņēmumi samazina pasūtīto etiķešu tirāžu. Klienti vairs negrib veidot krājumus un vēlas saražot tikai tik, cik nepieciešams, bet pasūtījumu vēlas saņemt pēc iespējas ātrāk,” novērojumos dalās L. Čereška.

Kā viņš saka, mazākus pasūtījumus veic ne tikai jaunie uzņēmumi, kas meklē jaunus tirgus, bet arī lielie ražotāji. Uzņēmumi arvien vairāk tiecas personalizēt produktus, izmantojot dažādas etiķetes, tāpēc lielie pasūtījumi tiek dalīti mazākās daļās. Svarīga loma ražotāju paradumu maiņā ir arī izteikti progresīvajai digitālajai tehnoloģijai, pateicoties tai, mūsdienās iespējams efektīvi drukāt nelielus daudzumus ar augstu drukas kvalitāti.

Kad vajag maz un ātri

Stratēģiskās iepakojuma un zīmolveides aģentūras “Bold brands” vadītājs Motiejus Gaigals nereti kopā ar klientiem nolemj izmantot digitālās drukas iespējas. Viņš ir pārliecināts, ka šobrīd digitālās tehnoloģijas nepiekāpjas lieltirāžas drukas metodēm, un ar digitālo palīdzību bizness iegūst vienu no lielākajiem trumpjiem tirgū, proti, elastību.

“Mazākas tirāžas ātrāk ļauj ieviest izmaiņas un reaģēt uz lietotāju atsauksmēm vai izmaiņām tirgū. Gadās, ka uzņēmumi atsakās no jauninājumiem, jo noliktavā pietiks iepakojuma vēl gadam uz priekšu. Lai gan varētu šķist, ka lētāk ir ražot daudz, tomēr gala peļņas rindā var uzvarēt elastība,” stāsta eksperts.

Pēc M. Gaigala teiktā, maza vietējā tirgus dēļ uzņēmumi bieži vien izvēlas augt, paplašinot savu preču grozu, un vispirms izmēģina jaunus produktus, piedāvājot patērētājiem nelielu daudzumu. Un tikai vēlāk palielina ražošanas apjomu, kad ir izanalizējuši, kuri no tiem sevi attaisno.

Personalizēšanas nepieciešamība, digitālo tehnoloģiju attīstība un ieradumi iepirkties internetā pandēmijas laikā ir mudinājuši uzņēmumu “PakMarkas” meklēt šīm tendencēm atbilstīgu risinājumu klientiem. Tā tapa jauns virtuālais rīks – mark24.lt –, kas ērti ļauj pasūtīt pat nelielu etiķešu skaitu. Kā uzsver uzņēmuma vadītājs, pirmkārt, tā ir iespēja mazākiem uzņēmumiem, kas vēlas vizuāli pievilcīgu marķējumu savai produkcijai.

“Koncentrējoties uz tirgus vajadzībām, esam izveidojuši digitālās drukas pasūtījumu rīku, ar kuru mazākās tirāžās var pasūtīt pašlīmējošās etiķetes. Mazie uzņēmēji, amatnieki vai zemnieki, kas vēlas realizēt savu produkciju, var pieslēgties sistēmai jebkurā laikā, izveidot individuālu etiķešu dizainu vai augšupielādēt iepriekš izveidotu vienkāršu dizainu un pēc dažām dienām turēt rokās savu sūtījumu,” L. Čereška iepazīstina ar jaunā rīka priekšrocībām.

Mark24.lt izmantošanas princips ir vienkāršs, nav nepieciešamas specifiskas zināšanas. Ja rodas kādi jautājumi, vienmēr var sazināties ar “PakMarkas” speciālistu pa tālruni vai e-pastu. Izmantojot rīkā iebūvētos elementus, katrs pats viegli var izveidot etiķetes dizainu, bet, ja makets ir izveidots jau iepriekš, pietiek augšupielādēt failu sistēmā. Pēc tam, izvēloties dažas produkta specifikācijas, pasūtījums tiek iesniegts un nonāk tieši “PakMarkas” ražošanā. Pēc pašapkalpošanās principa, bez klientu apkalpošanas speciālista piesaistes, Mark24.lt nodrošina ļoti ātru izgatavošanas termiņu: sūtījumu ar etiķetēm klients saņem dažu dienu laikā.

Piemērotas arī pārtikas produktiem

Digitālo druku raksturo ne tikai tas, ka tā ļauj izgatavot nelielus apjomus, kuru cena tradicionālās drukas gadījumā būtu neadekvāti dārga, bet tas ir arī ļoti ātrs un noteikti ilgtspējīgāks drukas veids: digitālajai drukai nav nepieciešamas klišejas, kas nozīmē ne tikai zemākas drukas izmaksas, bet arī videi draudzīgāku ražošanu bez atkritumiem, ūdens patēriņa vai izskalotām krāsām. Turklāt rodas iespēja izgatavot etiķešu partijas ar mainīgu informāciju: īpašu vai sezonālu dizainu, atšķirīgu numerāciju, simboliem u. tml., kas fleksogrāfijai ir grūti paveicams uzdevums.

“Mums ir vairāki klienti, kas izmanto “monoiepakojuma” koncepciju, kur iepakojums ir vienots, bet uz katras preces līmē atšķirīgas uzlīmes. Šāds risinājums ne tikai ļauj pārbaudīt preci tirgū, optimizējot izdevumus un noliktavas pārvaldīšanas izmaksas, bet arī palīdz panākt elastību eksportā: pielāgoties katra klienta vajadzībām, nepieciešamības gadījumā konvertēt iepakojuma informatīvos tekstus vietējā valodā vai sastāvus,” skaidro M. Gaigals.

Uzņēmuma “PakMarkas” modernajā digitālo etiķešu drukas mašīnā izmanto saskarei ar pārtiku piemērotas krāsas, tāpēc ar to var drukāt pārtikas produktu etiķetes – ne katrai digitālajai tehnoloģijai šāda funkcija ir iespējama. Tātad etiķetes, kas pasūtītas mark24.lt, droši var līmēt uz dažādu pārtikas preču iepakojuma vai zemnieku produkcijas.

Kā norāda L. Čereška, pārtikas iepakojuma kvalitātes nozīme pieaug, prasības tam nemitīgi kļūst stingrākas, tāpēc ir svarīgi pielāgoties grozījumiem normatīvajos aktos. Ar visām drukas (gan digitālajām, gan fleksogrāfiskajām) iekārtām, ko izmanto “PakMarkas”, var izgatavot etiķetes, kas atbilst augstiem, uz pārtikas produktiem attiecināmiem standartiem. Rudenī uzņēmums plāno uzstādīt jaunu, vēl modernāku iekārtu.

“Kvalitātes nodrošināšanai vienmēr esam pievērsuši īpašu uzmanību. Pirms kāda laika esam ieviesuši “BRCGS packaging” standartu, kas stingri regulē ražošanas procesus, higiēnas apstākļus un pārtikas rūpniecībā izmantojamo produktu izsekojamību. Starp citu, pirms pāris mēnešiem bez brīdinājuma ieradās starptautiskie revidenti. Pēc pārbaudes viņi apstiprināja, ka atbilstam augstākajam A+ novērtējumam,” priecājas “PakMarkas” vadītājs.

Vairāk informācijas par etiķešu izveidi un drukāšanu: https://mark24.lt/en; konsultācijas pa tālr. +370 683 00024 un info@mark24.lt.

Līmējošo etiķešu ražošanu vairums iztēlojas kā ļoti vienkāršu risinājumu. Taču tuvāk iepazīstoties ar to izgatavošanas procesu kļūst skaidrs, ka tas gluži tā nav. Etiķešu ražošana – produkta dizaina process, kas Jūsu preci izceļ starp visām pārējām, kas atrodas tajā pašā plauktā.

Līmējošo etiķešu ražošanā tiek izmantotas dažādas drukas tehnoloģijas un specifiski drukas elementi. Pateicoties tiem, preces izskats var ietekmēt patērētāja izvēli – pirkt vai nepirkt konkrēto produktu.

LĪMĒJOŠO ETIĶEŠU RAŽOŠANA

„PakMarkas“ līmējošo etiķešu ražošanai izmanto fleksogrāfijas, sietspiedes un digitālās drukas tehnoloģijas. Etiķetes var izgatavot, izmantojot arī papildu parametrus.

  • Lakošana. Pilnīga vai daļēja līmējošo etiķešu lakošana palīdz vizuāli izcelt vēlamos elementus. Lakošana var būt matēta vai spīdīga. Lakojums ir jūtams, etiķetei pieskaroties, un tas atstāj estētisku unLipnios etiketės greznu iespaidu.
  • Tas vispirms palielina etiķetes aizsardzību pret ārējiem faktoriem. Taču laminējot ar spīdīgu vai matētu laminātu var arī vizuāli radīt ļoti netipiskus risinājumus. Tādēļ lamināts var kalpot kā etiķetes dizaina elements.
  • Folijspiede. Izmantojot folijas presi, grafiskie vai tekstuālie drukas elementi tiek pārklāti ar metālisku foliju. Folija var būt dažādās krāsās. Šis drukas komponents līmējošās etiķetes padara greznākas un ekskluzīvākas.
  • Sietspiede. Bagātīga krāsu lakas kārta tiek pārcelta ar drukas formu. Izmantojot sietspiedi, etiķetes dizaina elementi kļūst reljefi, labi sataustāmi pieskaroties. Šī tehnoloģija tiek izmantota arī braila rakstam.
  • Reljefie iespiedumi vai izcēlumi – dizaina elements, kas dažādo etiķetes izskatu. Šie iespiedumi vai izcēlumi bieži vien asociējas ar grezniem un kvalitatīviem produktiem.
  • Perforēšana – plēšanas līnijas izveidošana. Caurumiņu rinda tiek veidota etiķetes malās vai citās vietās. Perforēšanas mērķis – panākt, lai paredzēto etiķetes daļu būtu viegli noplēst, nesabojājot visu etiķeti.

LĪMĒJOŠO ETIĶEŠU DAUDZVEIDĪBA

Mūsu ražojamo līmējošo etiķešu piedāvājums ir patiešām daudzveidīgs. To ražošanai izmantojam dažādas tehnoloģijas un izejvielas. Varam piedāvāt šādu tipu līmējošās etiķetes:

  • DPG etiķetes – depozīta iepakojuma etiķetes, kas ir populāras visā Eiropā. Mūsu uzņēmums ir viens no nedaudzajiem Eiropas Savienībā, kam ir tiesības drukāt etiķetes ar DPG depozīta zīmi Vācijas dzērienuLipnios etiketės tirgum.
  • Divslāņu etiķetes – tādas etiķetes, kuras veido divas kārtas. Tādas bieži vien tiek izmantotas, ja jāsniedz lielāka apjoma informācija par produktu vai arī informācija vairākās valodās. To var atkārtoti atplēst un pielīmēt, tādēļ lietotājs var atkārtoti apskatīt nepieciešamo informāciju.
  • Nomazgājamās etiķetes – visbiežāk uz stikla taras lietojamās etiķetes, kuras noteiktā temperatūrā ir viegli nomazgāt.
  • Etiķešu sagataves – tās bieži vien lieto tirdzniecībā, jo uz tām var drukāt svītrkodus vai vēlamo tekstu, tam izmantojot speciālus printerus.
  • Ūdenī šķīstošās etiķetes – tās pilnībā izšķīst ūdenī, turklāt nav kaitīgas apkārtējai videi. Tās izmanto medicīniskajam un laboratoriju aprīkojumam, pārtikas traukiem vai loģistikas rūpniecībā.
  • Antibakteriālās etiķetes – šo etiķešu ražošanā izmanto antibakteriālo laku. Šo etiķešu izmantošana aptur vīrusu un baktēriju izplatīšanos.
  • Krāsainās etiķetes – tādas esam ieraduši redzēt veikalos. Tās visbiežāk līmē uz pārtikas produktu, higiēnas, ķīmijas preču iepakojuma. To dekorēšanai var izmantot sietspiedi, karsto un auksto folijspiedi, laminēšanu, lakošanu, reljefos iespiedumus vai izcēlumus, kā arī druku uz līmes.
  • Etiķešu uzlīmes – ar digitālās drukas palīdzību izgatavotas etiķetes, kuras līmē uz pārtikas produktu un dzērienu iepakojuma. Šīs drukas īpatnības ļauj mazas un vidējas tirāžas etiķetes ražot ātrāk, etiķetēs norādīt atšķirīgu (mainīgu) informāciju, piemēram, numurs vai svītrkods. Izmantojam krāsas, kuras ir atļautas tiešai saskarei ar pārtiku.

Izmantojot augstāk uzskaitīto līmējošo etiķešu iespējas, varat sniegt patērētājiem vairāk informācijas, veicināt viņu rīcību, pastāstīt sava produkta vēsturi un tā palielināt savas preču zīmes atpazīstamību.

Vai jau esat dzirdējuši par jaunu un arvien populārāku tendenci – ierobežota izlaiduma un atšķirīga dizaina līmējošajām etiķetēm uz skārdenēm? To īpaši iecienījuši “craft” alus brūvētāji, taču savas iespējas šeit saredz arī dažādu citu dzērienu ražotāji.

Daudzi uzņēmumi tagad pāriet no stikla pudelēm uz skārdenēm, tādējādi cenšoties samazināt oglekļa pēdas nospiedumu. Skārdenes ir vieglāk pārstrādājamas un ātrāk atgriežamas otrreizējā ciklā.

Taču pāriešana uz skārdenēm var būt sarežģīta lielo izmaksu dēļ, ja uz skārdenēm lieto tiešo druku. Mazākiem uzņēmumiem tas neļauj eksperimentēt ar tirgū laižamā sortimenta apmēru, īpaši ja ir vēlme uzsvērt sava produkta individualitāti un to izcelt starp citām precēm veikalu plauktos.

Skaitmeninės etiketės mažais tiražais

Šādā situācijā mēs varam palīdzēt, līmējošās etiķetes nodrukājot ar digitālo druku. Mūsu rīcībā esošo drukas un etiķešu apdares iekārtu iespējas ļauj izgatavot dažāda dizaina etiķetes: sākot no pavisam vienkāršām un rotaļīgām līdz pat grezna dizaina etiķetēm. Tas palīdz dzērienu ražotājiem sasniegt augstu autentiskuma līmeni.

Varam izgatavot 100 gab. un vairāk.

Skārdeņu etiķetēm izmantojam standarta, vīna papīru, polietilēna, polipropilēna (PP) materiālus ar stipru, ūdensizturīgu līmi. Polipropilēns var būt caurspīdīgs, balts vai metāliskā (sudraba) krāsā.

Gribat piešķirt saviem produktiem individualitāti? Sazinieties ar mums un mēs palīdzēsim to īstenot – uz skārdenēm un cita veida taras.

Sadarbojoties ar mums Jūs iegūstat:

  • elastīgus pasūtījumu apmērus (no 100 gab.) un Jums vairs nevajadzēs krāt pārpalikumus;
  • sertificētu materiālu izvēli;
  • mitrumam noturīgu materiālu un laminātu izvēli;
  • mainīga teksta iespēju;
  • ātru pasūtījuma izpildes laiku;
  • augstas izšķirtspējas un krāsu druku;
  • individuālu formu un izmēru druku;
  • plašu etiķešu apdares izvēli (folijspiede, laminēšana, fleksodruka ar laku, sietspiede, reljefspiede).

Ja vēlaties iegūt vairāk informācijas, zvaniet +371 6 718 5927 vai rakstiet uz e-pastu info@pakmarkas.lv.

“PakMarkas” šonedēļ sveica jauno vadītāju!

Ģenerāldirektora amatā stājies Lins Čereška [Linas Čereška]. “PakMarkas” komandai Lins pievienojās 2022.gada oktobrī, sākot darbu kā Biznesa attīstības vadītājs. Jau iepazinies ar uzņēmuma darbību un šeit strādājošajiem cilvēkiem, jaunos pienākumus viņš uzņemas pilnībā gatavs uzņēmuma virzīšanai uz priekšu.

Iepriekšējais uzņēmuma direktors un akcionārs Virgīnijs Gumbaragis [Virginijus Gumbaragis] turpinās darbu valdē, piedalīsies uzņēmuma stratēģijas un attīstības plānu veidošanā.

Apsveicam un vēlam panākumus jaunajā amatā!

Digitālā etiķešu druka mūsdienās ir tikpat populāra kā tradicionālās drukas metodes, kuras lietojam jau gadu desmitiem. Lai gan tas nav risinājums pilnīgi visiem pasūtījumiem, tomēr tad, kad vajadzīgs ātrums un īpaša precizitāte, digitālā druka ir nepārspējama. Digitālo druku etiķetēm sāka izmantot vien pirms gadiem trīsdesmit, taču tagad šī tehnoloģija tipogrāfijās jau ir tikpat ierasta kā UV flex, ofsets un gravīra. Kāpēc tā?

Ātri un īpaši precīzi – arī mainīgās etiķetes

“Digitālā druka droši iesoļo teritorijā, kur citas drukas metodes ir neracionālas vai vienkārši bezjēdzīgas. Ja pasūtītāja vēlmju sarakstā kā būtiskākās prioritātes ir norādīts izpildes laiks, īpaši sīks teksts vai mainīgi dizaina elementi, tad digitālā druka viennozīmīgi ir vispiemērotākais risinājums,” skaidro “PakMarkas” produktu vadītājs Žilvins Salatka [Žilvinas Salatka].

Tradicionālā fleksogrāfija neatraujami ir saistīta ar nepieciešamību izgatavot klišejas – drukas formas. Katrai izdrukai formas tiek izgatavotas atsevišķi un tas pagarina pasūtījuma izpildes laiku, jo vienas klišejas izgatavošanai nepieciešamas vairākas dienas. Digitālās drukas iekārtās klišejas netiek izmantotas. Ar to saistīta vēl viena digitālās drukas iekārtu īpašība: iespēja drukāt mainīgas izdrukas – ar atšķirīgiem tekstiem, svītrkodiem vai pat attēliem.

Skaitmeninė spauda“Fleksogrāfija nav spējīga izpildīt šādus uzdevumus, jo tad katrai etiķetei, pat ja mainīts tikai viens simbols vai krāsas tonis, nāktos mainīt klišeju. Tas fiziski nav iespējams. Tādēļ ierastā drukas tehnoloģija paredzēta tikai etiķešu partijām, kurās izdrukas ir identiskas. Savukārt digitālās drukas iekārtas procesoram uzdot drukāt atšķirīgu tekstu ir iespējams, tas spēj to laikus nomainīt,” stāsta Ž. Salatka.

Vēl viena, iespējams, svarīgākā digitālās drukas priekšrocība ir īpaši precīzas un vienādas krāsas. Digitālās tehnoloģijas tipogrāfijas nozarē pilnībā vai daļēji izslēdz cilvēka iejaukšanos šajā procesā, tādēļ kvalitāte un precizitāte ir lielāka. Fleksogrāfijā attēlus drukā četras klišejas, kuras regulē cilvēks, savukārt digitālajā drukā – četri lāzera cilindri, kas daudz precīzāk savieto krāsas un precīzāk arī dozē katra komponenta daudzumu.

Pastāv daudz dažādu digitālo tehnoloģiju, taču šobrīd tikai viena tiek uzskatīta par vislabāko. Tā ir EP jeb elektrofotogrāfija, kuru visaugstāk vērtē tieši precizitātes dēļ.

“EP tehnoloģija ļauj sīkus elementus drukāt īpaši precīzi un tas ir ļoti būtiski, piemēram, digitālajā drukā precīzāk drukā svītrkodus (īpaši divdimensionālos) un tos iekārtām ir vieglāk nolasīt. Ar šīs tehnoloģijas palīdzību ļoti skaisti var izdrukāt tekstu no CMYK, kā arī negatīvos tekstus (piemēram, balti burti uz fotogrāfijas fona). Drukājamie elementi var būt īpaši smalki. Izgatavojot atkārtotas etiķešu partijas, kvalitāte necietīs, bet rezultāts ik reizi būs identisks,” uzsver “PakMarkas” pārstāvis.

Plaša patēriņa preču ražotājiem īpaši svarīgi ir arī tas, lai produktu etiķetes izskatītos identiskas. Bet kas notiek, ja vienas partijas etiķetes drukā tradicionāli ar fleksogrāfiju, bet citas – ar digitālo druku? Atšķirība starp šīm abām partijām ir acīmredzama. Dažu digitālo tehnoloģiju rezultāts ļoti stipri atšķiras no fleksogrāfijas, citu nedaudz mazāk. Tieši tāpēc “PakMarkas” speciālisti īpaši rūpīgi izvēlējās etiķešu digitālās drukas iekārtas un meklēja tādas, kuras ļautu izvairīties no lielākām atšķirībām starp fleksogrāfiju un digitālo druku.

“PakMarkas” izmantotās digitālās drukas iekārtas ļauj izvairīties no lielām atšķirībām starp fleksogrāfiju un digitālo druku.

Šobrīd “PakMarkas” izmantotā digitālā “Xeikon” iekārta spēj drukāt ar īpaši augstu izšķirtspēju – 800 vai pat 1200 dpi. Melnā krāsā ar to iespējams nodrukāt pat ar neapbruņotu aci nesaskatāmus, tikai ar palielināmo stiklu salasāmus slēptus uzrakstus. Tā arī ļauj uz caurspīdīgas PP līmplēves izmantot intensīvi baltu krāsu.

Ne mazāka priekšrocība ir arī mainīgās drukas iespējas, piemēram, mainīgo skaitļu vai burtu kombināciju var drukāt ar klientam nepieciešamajiem fontiem vai arī sagatavot daudz attēlu un tos drukāt pa vienam uz katras nākamās etiķetes citādu (pēc kārtas vai nejaušā kārtībā) – tas ir īpaši aktuāli šajā personalizētā mārketinga laikā.

“Ļoti svarīgi ir tas, ka digitālās drukas krāsas drīkst nonākt tiešā saskarē ar pārtikas produktu,” lietojamās tehnoloģijas īpašības skaidro Ž. Salatka. “Tā kā krāsas nav toksiskas (tajās nav kancerogēnu vielu), “Xeikon” “Dry toner“ tehnoloģija ir pilnīgi nekaitīga, tāpēc tā ir ļoti piemērota pārtikas etiķetēm. Ņemot vērā arī citas īpašības, piemēram, krāsu un grafikas precizitāti vai negatīvā teksta drukāšanas iespējas, šī tehnoloģija ir īpaši piemērota premium klases produktu (gourmet, delikatešu, veģetāriešiem, vegāniem) līmējošo etiķešu drukāšanai.”

“PakMarkas” izmantojamā digitālās drukas iekārta var lepoties ne tikai ar izdruku kvalitatīvajiem rādītājiem, bet arī ar savu draudzīgumu apkārtējai videi. Drukāšanas procesā tiek izmantotas cilvēkam nekaitīgas krāsas, neizdalās gāzes vai šķidrumi, nepaliek krāsu pārpalikumi, bet materiālu izmeši ir minimāli, jo krāsas tiek ievadītas ļoti īsā laika periodā. Kā jau minēts, nav nepieciešams izgatavot arī klišejas un tas nozīmē, ka šīs formas nav jāuzglabā un nav vēlāk jāutilizē.

“Izvēlējāmies tādu iekārtu, kas ir ne tikai kvalitatīva un precīzi izpilda specifiskas prasības, bet arī ir droša pasūtītājiem un mūsu darbiniekiem, kuriem ar to jāstrādā,” atzīmē “PakMarkas” speciālists.

Visas šīs iespējas ļauj drukāt greznas un ekskluzīvas etiķetes, turklāt arī nelielās tirāžās, bez lieliem izdevumiem klišejām. Tas ir īpaši aktuāli pārtikas rūpniecībai.

Ja meklējat ātru darbu izpildi, personalizēšanas, mainīgas informācijas iespējas, ielūkojieties šeit: Etiķešu uzlīmes.

Dear clients,

We inform you that due to technical work, JSC Pakmarkas B2B label ordering system will not be available on March 8th from 6:30 P.M. until 9:30 P.M. (EET).

We apologize for the inconvenience.